Problemer med å logge inn?


Tirsdag 15/10 har vi oppgradert www.catchcertificate.no. Dette kan føre til problemer med innlogging. Les mer for hva du må gjøre.


Internet Explorer:
Noen kjører med strenge sikkerhetsinnstillinger på alle domener som ikke spesifikt er lagt til under klarerte områder (trusted sites). Dette er typisk dersom man logger seg på en aspløsning (citrix, rdp m.m). I slike tilfeller må man legge inn domenene man ønsker å vise inn i klarerte områder.

Med oppgraderingen ble et nytt domene introdusert: https://secure.catchcertificate.no. Dersom dette domenet ikke ligger inne under klarerte områder vil man oppleve at man ikke klarer å vise "Mine sider" med sertifikatene.

Slik gjør du:

1. Gå på Verktøy 
2. Klikk på Internettinnstillinger (nederst i listen)
3. Velg fanen Sikkerhet
4. Klikk på klarerte områder
5. Klikk på knappen nettsteder
6. I vinduet som da dukker opp skriver du inn https://secure.catchcertificate.no/ og klikker på Legg til
7. Klikk lukk
8. Klikk ok

Du skal nå være i stand til å logge på Catchcertificate som normalt. Dersom det ikke funker med en gang så kan det hjelpe med å lukke ned alle instanser av Internet Explorer og deretter gå inn på nytt.

Andre nettlesere (Firefox, Safari, Chrome):
Dersom dere bruker en av disse nettleserne kan det være at dere må slette cookies fra www.catchcertificate.no. Gå inn i innstillingene, fjern cookies fra www.catchcertificate.no og prøv deretter på nytt.

Dersom ingen av det ovenforstående fungerer, vennligst kontakt din systemansvarlig.

Login




Vis sertifikat


Vis

* "Document security code" står på bunnen av det nye norske fangstsertifikatet utstedt etter 06.12.2011 og gjelder bare for dette dokumentet. La feltet stå blankt for de andre dokumenttypene.